środa, 14 grudnia 2011

grudzień w Gdyni

Wczoraj minęło dokładnie 30 lat od wprowadzenia STANU WOJENNEGO w Polsce.
Wtedy nie było mnie jeszcze na świecie... ale wiem z opowiadań babci i rodziców że to był ciężki i trudny czas.
Wierzę, że wszystkie strajki, demonstracje i akcje prowadzone przeciwko Komunistycznej Partii miały ogromne znaczenie dla przyszłości naszego kraju. Podziwiam wszystkich, któży brali udział w tamtych wydarzeniach.
Należy o tym pamiętać, bo to bardzo ważny element naszej historii.
Dziękuję za to, że mogę dziś spokojnie żyć  w wolnym, demokratycznym kraju.

Dwa lata temu byłam na planie filmu "Czarny Czwartek", mieszkam w Gdyni  i często spotykałam na swej drodze ekipę filmową. Miasto było "ucharakteryzowane" i czuło się atmosferę dawnych lat. Kilka razy przeszedł mnie dreszczyk,
gdy widziałam zomowców bijących strajkujących... polecam wszystkim ten film i chwilę refleksji.

Poniżej zdjęcia z wydarzeń w Gdańsku i Gdyni:









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz